Science communication at the federal public university

brief post-Covid-19 pandemic considerations

Authors

Keywords:

scientific dissemination, federal public universities, scientific knowledge, Covid-19

Abstract

The Covid-19 pandemic highlighted the need for scientific knowledge to be closer to society. During this period, researchers from federal public universities shared the steps taken by science and informed the population on how to deal with the adverse moment of public health. Based on a bibliographic survey, through an exploratory and qualitative study, the work aims to discuss science and scientific dissemination in the context of public universities, responsible for most of the research carried out in the country. It intends to contribute to the understanding of the theme and the importance of institutional implementation of the activity in the university environment.

Author Biographies

  • Thâmara Carla Gonzaga Ferreira de Almeida Prado , Universidade Federal de Alagoas

    Mestranda em Ciência da Informação pelo Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal de Alagoas.

  • Robéria de Lourdes de Vasconcelos Andrade, Universidade Federal de Alagoas

    Doutora e mestra em Ciência da Informação, e Graduada em Biblioteconomia. Professora do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal de Alagoas.

  • Magnólia Rejane Andrade dos Santos, Universidade Federal de Alagoas

    Doutora em Comunicação e Semiótica, mestra em Letras, especialista em Literatura Brasileira e em Jornalismo Político, e Graduada em Comunicação Social - habilitação em Jornalismo e em Letras. Professora do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal de Alagoas.

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Published

2023-11-30

Issue

Section

EXT 2 - Informação, Comunicação e Processos Tecnol´ógicos

How to Cite

Science communication at the federal public university: brief post-Covid-19 pandemic considerations. (2023). Seminário Internacional De Informação, Tecnologia E Inovação, 5, e111. https://observinter.al.org.br/index.php/siti/article/view/111