Analysis of folksonomic practices on digital game platforms

a case study in Steam

Authors

Keywords:

folksonomy, collaborative tagging, digital gaming platforms, Steam

Abstract

Studies aspects concerning Folksonomy on digital gaming platforms. Its general objective is to analyze folksonomic practices on the Steam digital gaming platform. Specifically aims to: describe the characteristics and functionalities of the platform; observe how collaborative tagging influences user interaction. Uses bibliographical, documentary, exploratory, descriptive research with a qualitative approach as a methodology, through the application of a case study on the Steam platform. Concludes that Folksonomy is effective in organizing, representing and recommending products on the analyzed platform, in addition to contributing to the personalization of user accounts and their interactions.

Author Biographies

  • Tamires Fonseca Carvalho, Universidade Federal do Rio de Janeiro

    Graduanda em Biblioteconomia e Gestão de Unidades de Informação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro.

  • Raimunda Fernanda dos Santos, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

    Doutora em Ciência da Informação pela Universidade Federal da Paraíba, Mestra em Ciência da Informação pela Universidade Federal de Pernambuco, e Graduada em Biblioteconomia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte. Professor da Universidade Federal do Rio Grande do Norte.

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Published

2024-12-23

Issue

Section

EXT 6 - Organização da Informação e do Conhecimento

How to Cite

Analysis of folksonomic practices on digital game platforms: a case study in Steam. (2024). Seminário Internacional De Informação, Tecnologia E Inovação, 6, e164. https://observinter.al.org.br/index.php/siti/article/view/164