Innovation in school libraries

a vision of the future

Authors

Keywords:

school libraries, technology, innovation

Abstract

The recent sanction of Law 14,837/2024 represents a significant advance in the way school libraries are designed and operated in Brazil. By redefining the school library as a fundamental cultural equipment for educational development, the law emphasizes the need to democratize access to information and integrate new technologies into the school environment. The research was a literature review on innovation and technology in libraries, focusing on recent studies (2020-2024), based on the analysis of technological solutions present in university libraries for application in school libraries, complying with the principles of the new law. The objective is to extrapolate examples, both national and international, applying these innovative solutions to school libraries.

Author Biographies

  • Nelma Camelo de Araujo, Universidade Federal de Alagoas

    Doutora e Mestra em Ciência da Informação, Especialista em Gestão Estratégica da Informação, e Graduada em Biblioteconomia. Professora do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação da Universidade Federal de Alagoas.

  • Emerson Magalhães dos Santos, Universidade Federal de Alagoas

    Mestrando em Ciência da Informação pela Universidade Federal de Alagoas.

References

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Published

2024-12-23

Issue

Section

EXT 5 - Tecnologias de Informação, Comunicação e Inovação

How to Cite

Innovation in school libraries: a vision of the future. (2024). Seminário Internacional De Informação, Tecnologia E Inovação, 6, e165. https://observinter.al.org.br/index.php/siti/article/view/165