Infocommunication strategies on the social web
a space-time analysis of the culture of digital influencers
Keywords:
Digital influencers, YouTube, Information, Comunnication, UserAbstract
Social media, specifically YouTube platform, has been gaining an increasingly larger footprint compared to traditional media. Characterized by producing diverse content, Digital Influencers appear to exert a power of persuasion about the lifestyle, behavior, and consumption habits of users. The present work aims at an analysis of communication and information strategies on YouTube, trying to understand how they influence each other the posture of youtubers and their most varied public.
References
ARAÚJO, R. F. Atores e ações de informação em redes sociais na internet: pensando os regimes de informação em ambientes digitais. Disponível em: http://www.brapci.inf.br/index.php/article/view/0000019017/a211224a6bda37ed5c2b01bd074fe01br. Acesso em: 3 jan. 2019.
BURGESS, Jean; GREEN, Joshua. YouTube e a Revolução Digital: como o maior fenômeno da cultura participativa transformou a mídia e a sociedade. São Paulo: Aleph, 2009.
CALVA GONZÁLEZ, J. J. El comportamento informativo: manifestación de las necessidades de información. In: ______. Las necessidades de información: fundamentos teóricos y métodos. México: UNAM, 2004. p. 101-117.
ECHEVERRIA, J. De la filosofía de la ciencia a la filosofía de las tecno-ciencias e innovaciones. Revista Iberoamericana de ciencia, tecnología y sociedad, Buenos Aires, v. 10, n. 28, p. 109-119, enero 2015. Disponível em: http://www.revistacts.net/files/Volumen_10_Numero_28/FINAL/FINAL%20PORTUGUES/07Echeverria.pdf. Acesso em: 08 jun. 2019.
LÉVY, Pierre. Tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. São Paulo: Ed. 34, 1993
RECUERO, Raquel. Redes sociais na Internet. Porto Alegre: Sulina, 2009.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os autores que tiverem seus trabalhos submetidos e publicados concordam que mantêm os respectivos direitos autorais e concedem ao Seminário Internacional de Informação, Tecnologia e Inovação (SITI) o direito de publicação simultaneamente disponibilizada de acordo com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.