Infocommunication strategies on the social web

a space-time analysis of the culture of digital influencers

Authors

Keywords:

Digital influencers, YouTube, Information, Comunnication, User

Abstract

Social media, specifically YouTube platform, has been gaining an increasingly larger footprint compared to traditional media. Characterized by producing diverse content, Digital Influencers appear to exert a power of persuasion about the lifestyle, behavior, and consumption habits of users. The present work aims at an analysis of communication and information strategies on YouTube, trying to understand how they influence each other the posture of youtubers and their most varied public.

Author Biographies

  • Priscilla Nunes Peixoto, Universidade Federal de Alagoas

    Mestranda em Ciência da Informação pela Universidade Federal de Alagoas.

  • Ronaldo Ferreira de Araujo, Universidade Federal de Alagoas

    Doutor em Ciência da Informação. Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação da Universidade Federal de Alagoas.

References

ARAÚJO, R. F. Atores e ações de informação em redes sociais na internet: pensando os regimes de informação em ambientes digitais. Disponível em: http://www.brapci.inf.br/index.php/article/view/0000019017/a211224a6bda37ed5c2b01bd074fe01br. Acesso em: 3 jan. 2019.

BURGESS, Jean; GREEN, Joshua. YouTube e a Revolução Digital: como o maior fenômeno da cultura participativa transformou a mídia e a sociedade. São Paulo: Aleph, 2009.

CALVA GONZÁLEZ, J. J. El comportamento informativo: manifestación de las necessidades de información. In: ______. Las necessidades de información: fundamentos teóricos y métodos. México: UNAM, 2004. p. 101-117.

ECHEVERRIA, J. De la filosofía de la ciencia a la filosofía de las tecno-ciencias e innovaciones. Revista Iberoamericana de ciencia, tecnología y sociedad, Buenos Aires, v. 10, n. 28, p. 109-119, enero 2015. Disponível em: http://www.revistacts.net/files/Volumen_10_Numero_28/FINAL/FINAL%20PORTUGUES/07Echeverria.pdf. Acesso em: 08 jun. 2019.

LÉVY, Pierre. Tecnologias da inteligência: o futuro do pensamento na era da informática. São Paulo: Ed. 34, 1993

RECUERO, Raquel. Redes sociais na Internet. Porto Alegre: Sulina, 2009.

Published

2019-06-14

Issue

Section

LP 2 - Informação, Comunicação e Processos Tecnol´ógicos

How to Cite

Infocommunication strategies on the social web: a space-time analysis of the culture of digital influencers. (2019). Seminário Internacional De Informação, Tecnologia E Inovação, 1, e4. https://observinter.al.org.br/index.php/siti/article/view/4